2018. november 10., szombat

Márton nap, pályaorientációs nap

Igazán mozgalmas hetünk volt!
Hétfőn Zsigu születésnapját ünnepeltük.



A hétfői félosztályos matekórán ezzel a játékkal játszottunk. Elég bonyolult játék, nagyon sok készséget fejleszt! Kérjétek meg, a gyerekeket magyarázzák el! A szünetben a németesek is kipróbálták. Nehezen tudták abbahagyni a gyerekek!




 Szerdán volt a papírgyűjtés eredményhirdetése. Az osztályunk a kishangya díj 4. helyezését érte el. Idén külön vették az abszolút győztest (amelyik osztály a legtöbb papírt gyűjtötte) és ahol a legtöbben gyűjtöttek nagy mennyiséget. Ebben az utóbbiban lettünk 4.-ek. Hát még egy kicsit nagyobb aktivitást várok tavasszal! :) Én több, mint 100 kg-ot vittem! Egyszerűen már most elkezdem dobozba gyűjteni a papírt (lisztes zacskó, reklámújság stb.), ha megtelt a doboz (szatyor), lezárjuk. Így fél év alatt kb. 30 kg összegyűlik. Ha a nagymamák is gyűjtögetnek, már cca 100 kg!

Csütörtökön LÜK-öztünk, kiderült, ki lesz az az 5 gyermek, aki osztályunkat képviseli a jövő héten az iskolai évfolyamversenyen. Velük küldtem haza füzetet, kérem, gyakoroljanak! Ha megoldják, visszahozzák, adom a következőt!

Este volt a Márton napi felvonulás. Reklamáltak a lányok, hogy még világosban indultunk. De így legalább olyan szépen látszik a képeken a sötétedés! :) (És legalább nem vesztettünk el senkit!)


















Ma volt a Pályaorientációs nap! Nagyon szépen köszönjük Eszternek, Ricsinek és Zsófinak a lelkes előadásukat! Nagyon élményszerű volt! Átjött, hogy mennyire szereti a hivatásukat!
Eszter a biológus munkájába avatott be. Összevág a köris anyagunkkal is, így különösen hasznos volt! Szó volt a madarak gyűrűzéséről (képeket vetített róla), vonulásukról (megnéztük a térképen, mi is bejelöltük). Nagyon érdekes volt, szerintem estig kérdezgették volna a gyerekek! :)














 Ricsi közgazdász. Mikor megtudtam, hogy ő is beszél a munkájáról, azt hittem, nincs az a gyerek (sem én), akit ez leköt! Hát nem így volt! (Nézzétek a képeket!) Nagyon interaktív volt, a végén még a logikánkat is megdolgoztatta. (És még ajándékokkal is elhalmozta a gyerekeket!)










 Ameddig Zsófira vártunk, egy kis vetélkedő volt a csapatoknak!








Zsófi geológus. Hozott egy csomó kőzetet. Nagyon örültem, hogy főleg magyar vonatkozásúak voltak, személyes élményekkel, magyar mondával színesítette előadását! Sok mindent én is most értettem meg! :) A gyerekek megfoghatták a kőzeteket, nagyon aktívak voltak, pedig ez már a 4. óra volt!




















Még néztünk volna Mekk Eleket, de az előadók és a gyerekek lelkesedése miatt inkább az előadások lettek hosszabbak! Jobban jártunk! :)

Értékelésre nem maradt időnk, majd hétfőn!

A délután is a szülőkről szólt! KÖSZÖNJÜK SZÉPEN AZ UDVARON VÉGZETT MUNKÁTOKAT!!! Külön köszönöm Balázsnak a szervezést! Persze a gyerekeknek is a segítségét (lábatlankodását)! És Erikának a képeket! (Ő is dolgozott, csak nem látszik, mert ő fényképezett!)








Megkapták a gyerekek a fényképeket! Nézzétek meg a hétvégén! Már érkezett egy visszajelzés, hogy tévedés van, jelezzétek, ha még esetleg előfordul (és persze lehet hozni a pénzt is)!

A jövő hétről:
Kedden lesz a kognitív profil mérése (amiről e-mailben írtam, és elküldtétek a hozzájárulást).
És tanulunk!
Elég sok lecke van a hétvégére! Főleg magyarból!Valamennyit csináltunk tegnap délután, de sok maradt még! + 3-as szorzótábla!  Hétfőn még csak játékosan kérdezem, majd csütörtökön fogom a füzetben! Köriből valami szilárd anyagról kell képet ragasztani a füzetbe (reklámújság!)! (Nem kell teleragasztani a füzetet, elég arra az oldalra, ahova írtunk róla! :) )

Erre a maradék napocskára ezek után mit kívánjak? Hogy maradjon időtök egy kicsit egymásra! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Viszlát, Mazsola!

 A héten befejeztük a Mazsola és Tádét. Nagyon megszerették a gyerekek, kérték, újra olvassuk el. 😍 Javasoltam nekik, hogy olvassák el otth...