2018. október 27., szombat

Kép nélkül

Olyan rövid volt ez a hét, hogy még fényképezni sem volt időm. :)
Röviden a környezetismeret felmérőről:
Tipikus hibák:
  • 1. feladathoz sokan nem írtak semmit (Milyen közös nevet adnál a megszámozott részleteknek? Tárgy vagy élettelen dolog.) 
  • A fazék nem agyagból készült.
  • A papír kéztörlő nem textilből készült.
  • A 2. feladathoz 2-2 példát kellett írni. Felhívtam a figyelmüket, ne írjanak többet, hanem azt a 2-t, amiben biztosak, hogy jó. Ennek ellenére páran többet írtak. Persze rosszat. Így pontot vontam le.
  • A papír nem természetes anyag. (Ezt többnyire a szülők miatt rontották el :), az elbeszélések szerint. Volt, aki külön rákérdezett felmérő előtt, hogy most akkor hogy van, mert anya máshogy mondta. Tisztáztuk, erre rosszat írt be.) Természetes anyag, ami a természetben megtalálható, úgy használják, ahogy a természetben található (pl. fa, bőr, agyag, csuhé stb.). A papír nem található meg a természetben, azt gyártják a papírgyárban.
  • Sokan az ízt a szájukkal érzik (az bőr, nem érez ízt, hanem hőt, szúrósat, puhát stb.). Ízt a nyelvünkkel érzünk. A finomat nem az orrunkkal érezzük, hanem a nyelvünkkel. Ezekre nem vontam le pontot, de tudjatok róla, ha esetleg gyakoroltok.
  • A gyerekek nem ismerik a tollbetétet. A felmérő közben szereltem szét egy tollat, megmutattam, mi a betét, és mondtam, hogy gyerekkoromban nem dobtuk ki a tollat, ha kifogyott, hanem vettünk betétet. (Ma is kapható.) A használt sebtapaszt nem gyűjtjük szelektíven. Sokan komposztba dobnák a romlott ételt. Ezt nem szoktuk, pl. a rántott húst, romlott krumplifőzeléket nem ajánlott komposztra dobni. Mivel van olyan, aminél előfordul, hogy oda kerül (pl. rohadt alma), ezért nem vontam le pontot, csak aláhúztam.
  • Mikor szabad otthagyni a parazsat az erdőben? Sem kijelölt tűzrakó helyen, sem akkor, ha elkezdett esni az eső, nem hagyjuk ott. Soha! Megbeszéltük, hogy a szél kifújhatja a tűzrakó helyről, és az avarban könnyen lángra lobban.
  • Volt 1-2 egyedi hiba is. Kedvencem: Melyik érzékszervvel érzed? Ne nyúlj hozzá, mert forró! Fül. :)
Tőlem nem kaptak házi feladatot a szünetre, de napi 2-2 szorzás, osztás (2, 10), összeadás, kivonás (30-ig) segít ébren tartani a tudásukat. A nagyon elszántak tankönyvben a 62. oldalig bármit gyakorolhatnak. De jobban örülök, ha valami teljesen mással foglalják el magukat! Rájuk fér egy kis lazítás, pihenés! Sokat dolgoztak az elmúlt 2 hónapban! Le a kalappal előttük!

Kicsit elvesztettem a fonalat! Ha minden igaz, mindenki hozzáfér már a Krétához (e-napló), ha mégsem, írjatok rám, lehet, hogy valakit kifelejtettem!

A jövő hétről: SZÜNET!!! :)

Szünet után izgalmas tartalmas hetünk lesz!
Hétfőn fogadó óra! (Nem kell bejelentkezni!)
Csütörtökön Márton napi felvonulás! A gyerekek elkészítették a lámpást, már csak össze kell állítani. Elektromos mécses tesznek bele, ezt az alapítványtól kapott pénzből vettük. 5 órakor indulunk az iskolából. Nem a németesekkel vonulunk! Pontos programot a hétfői értekezleten beszélünk meg, utána megírom e-mailben!
Szombaton (november 10-én) tanítási nap lesz. A munkaterv szerint ez pályaválasztási projektnap. Várjuk olyan szülők jelentkezését, akik érdekes munkájukról szívesen beszélnének a gyerekeknek! Aki szívesen részt venne ebben, keressen meg (telefon, e-mail) és megbeszéljük a részleteket! Ha nem lesz jelentkező, akkor tanítási nap lesz!!!! :o

Jó pihenést, meghitt ünnepeket kívánok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Viszlát, Mazsola!

 A héten befejeztük a Mazsola és Tádét. Nagyon megszerették a gyerekek, kérték, újra olvassuk el. 😍 Javasoltam nekik, hogy olvassák el otth...